wtorek, 5 stycznia 2016

Life is brutal - zanim ocenisz poznaj!

Dlaczego każdy uważa, że może "wciskać" mi się w życie z butami? ! Ile to już razy słyszałam złote rady od osób, które są starsze i uważają się za mądrzejsze! - ale powiedzcie mi , kto powiedział, że starszy = mądrzejszy ?

Nigdy nie zrozumiem podejścia ja wiem wszystko lepiej a Ty nic , bo przecież jesteś jeszcze młoda, niedoświadczona... Może mam tylko 25 lat i nie wiele jeszcze widziałam i wiem, ale uczę się tego na błędach. Popełniam je - tak owszem jak każdy, ja też. Nie jestem ideałem i nie dążę do niego bo wiem, że on nie istnieje.



 Pozwalam dziecku grać na tablecie i oglądać tv czasem dłużej niż powinno, daje mu chipsy a nie tylko "zdrowe" chrupki kukurydziane. Pozwalam zjeść tego czekoladowego cukierka przed obiadem mimo, że wiem ile przysporzy mi to problemów podczas posiłku - ale trudno! Kocham moje dzieci i wiem, że zabraniając im wszystkiego kiedyś przyjdą i wytkną mi to, ze na nic im nie pozwalałam i byłam zła matką.

Owszem z mężem podjęliśmy decyzje o życiu na odległość, bo to była jedyna dobra decyzja w tamtym czasie. I nie, nie mam ochoty słuchać jak bardzo liczą się dla nas pieniądze zamiast dzieci- skąd wiesz czy nie zrobiliśmy tego właśnie dla nich, po to żeby miały troszkę lepiej niż życie od 10 do 10 kolejnego miesiąca. Czasem los nas tak kieruje.... I ja wiem, że przyjdzie taki czas, że on wróci i będzie z nami. Potrafimy rozmawiać o tym z naszymi szkrabami i one doskonale wiedza, ze tata robi to dla Nas , dla lepszego jutra, które prędzej czy później nastąpi.

Jestem kobieta, która w tym momencie zajmuje się domem i rodziną - tak Ty uważasz to za fanaberię a ja za poświęcenie z wyboru. Może nie spełniam się zawodowo jak Ty, i wiem, że twierdzisz, że moje życie to sielanka, bo przecież siedzę w domu. Ale sprowadzę Cie na ziemie PRACUJĘ równie ciężko... sprzątam, gotuje, piorę, prasuje , robię za szofera , lekarza, pielęgniarkę nie mam wolnego, bo codziennie rano staram się ogarnąć cały chaos, żeby o godzinie 15 być po prostu mamą, która usiądzie pogra w grę, przeczyta bajkę, pójdzie na spacer i ma czas tylko dla nich! Bo kocham te moje dwa łobuziaki i chce, żeby nie czuły braku taty - mimo iż mam świadomość, że nigdy go nie zastąpie i nie będę próbować,

Więc droga/i TY ,  nie oceniaj mnie po pozorach, po tym co Ci się wydaje! Poznaj, zrozum a potem wypowiadaj się jako najmądrzejszy/a. Mądrość nie zawsze idzie z wiekiem w parze.


"Zanim osądzisz mnie i moje życie, włóż moje buty, przejdź ścieżki życia które ja przeszłam, przeżyj moje bóle, troski i cierpienia. I wtedy kiedy już naprawdę poznasz moją historię będziesz miał prawo, żeby oceniać mnie i moje życie , a i tak myślę, że Cie to przerośnie...."

Pozdrawiam 
Patrycja

6 komentarzy:

  1. Niestety ludzie uwielbiają oceniać i po prostu trzeba pozwolić żeby to po nas spływało. Też ostatnio zauważyłam, że jestem postrzegana za lenia bo 'siedzę' w domu z dzieckiem. Cuż, lubię być takim leniem ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się staram się narzucać na siebie ten plaszczyk co by to spływało ale czasem ktoś znajduje taki moment kiedy jesteśmy słabi i dowala i w nas to uderza ze zdwojoną siła. Też lubię, takie życie wybrałam i tego się trzymam ale wiem też ze przyjdzie ten czas ze on wróci i będę na etacie w jakiejś pracy he he ;)

      Usuń
  2. Obowiązki domowe są czasem cięższe od pracy zawodowej. Pracując w domu przy dziecku czuję się jak Syzyf, co uda mi się zrobić, za chwilę znowu muszę robię to samo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz racje w 100%. Jak sobie pomyślę ile razy dziennie zbieram porozrzucane kredki , odkładam książki na półkę czy zbieram inne badziewie to myślę czasem , że lepiej tego nie robić :P Ale nikt tego nie widzi oni mają utarty stereotyp matki w domu. Tylko zastanawia mnie na podstawie czego tak jest, bo przecież kiedyś kobiety nie pracowały tylko były na utrzymaniu mężów i nikt im mnie mówił , że nic nie robia, tylko w XXI wieku uważa się, że kobieta w domu to leży i pachnie. Masakra

      Usuń
  3. Widzę, że mamy dzieci w takim samym wieku ;) Na pewno będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi hi hi też tak łobuzują jak moje ? :)
      Bardzo serdecznie zapraszam :)

      Usuń

Zachęcam do zostawiania po sobie śladu w formię komentarza, zaobserwowania bloga bądź dania +1, poczuję się przez Was doceniona za swoją pracę :)